Rozhovor s Adamem Dehnerem: "Odmlka mi připomněla, jak moc by mi fotbal chyběl, přinesla mi novou chuť a energii na dlouhý čas."

17.10.2013 22:58

Adam Dehner: "Odmlka mi připomněla, jak moc by mi fotbal chyběl, přinesla mi novou chuť a energii na dlouhý čas."


V kolika letech jsi začínal s fotbalem?

Jako většina kluků jsem začínal hrát za žáky. Už nevím, kolik mi přesně bylo let – 7, 8?

 

Za jaký tým bys chtěl alespoň jednou nastoupit?

Nemám žádný vysněný tým. Vlastně fotbal skoro vůbec ani nesleduju v televizi. Dokud budu platný v Holasovicích, budu v tomto ohledu naprosto spokojený.

 

Tvůj největší zážitek v životě (klidně i mimofotbalový)?

Napadá mě více chvilek s fotbalem. Ty hodně intenzivní jsou spojeny s pozápasovými oslavami. Tak například velký zážitek byl kaktus v oku. Špatná nebyla ani koupel na Silvestra v rybníku.

 

Adame, poslední dobou se ustálil tvůj post ve středu zálohy, ale byly i časy, kdy jsi jednotlivé posty pravidelně střídal. Kde se ti hrálo nejlíp?

Hrál jsem krajní obranu, předstopera, krajní zálohu, útok. Brankář je jediný post, který mě minul (zatím). Nejlépe se mi hraje na středu zálohy.

 

Adame, v neděli Vás čekají Chvalíkovice. Loni Chvalíkovice hrály až do poslední kola o postup do okresního přeboru. Letos se trápí a po devíti zápasech mají pouze sedm bodů. Co bude potřeba na hřišti udělat, aby tři body zůstali v Holasovicích? Jsou Holasovice favoritem?

Chvalíkovice jsou dobrý soupeř, se kterým jsme v posledních letech hráli pěkný a bojovný fotbal. To je taky důvod, proč se na tyto zápasy dost těším. My se svou hrou přizpůsobujeme soupeři, takže pokud Chvalíkovice budou hrát jako vždy, čeká nás zajímavé utkání. Těžko říct, proč mají sedm bodů, každopádně by je výhra posunula v tabulce před nás. To by mělo být pro všechny hráče dostatečnou motivací, aby na hřišti udělali maximum. Šance jsou vyrovnané, ale věřím, že vyhrajeme.   

 

V současnosti za muže nastupuje v základní sestavě až pět Dehnerů. Neděláte si doma srandu, že se jedná o novodobou holasovskou Klabzubovou jedenáctku?

Tak určitě :o) Legrace na toto téma je poměrně častá. Nikdo se asi nebude hádat, když řeknu, že Dehneři jsou stabilním a důležitým prvkem kádru. Teď zbývá ještě zařídit, abychom byli součástí týmu, který výkonově i bodově roste.

 

Před sezónou se spekulovalo, že si chceš dát od fotbalu pauzičku a přerušit svou slibnou kariéru. Co tě nakonec přimělo i nadále pokračovat a nepověsit kopačky na hřebík?

Ke krátké pauze skutečně došlo. Právě tato přestávka všechny pochyby ohledně toho, zda se fotbalu nevěnuji už jen ze setrvačnosti, naprosto zadupala do země. Odmlka mi připomněla, jak moc by mi fotbal chyběl, přinesla mi novou chuť a energii na dlouhý čas.

 

Adame, poslední branku v mistrovské soutěži jsi vstřelil v minulé sezóně proti Hlavnici (venku prohra 4:2). Jako záložník moc gólů nedáváš, co je potřeba změnit, abys vícekrát rozvlnil síť soupeřů?

Změnit? No tak pro začátek bych se mohl už konečně naučit střílet tak, aby míč alespoň doputoval k brance. Vlastně úplně první by bylo skvělé zdokonalit se v technice zpracování míče, která mi dělá nemalé problémy. Potom bych se mohl vyškolit v obcházení obránců. K vyššímu počtu branek by taky bezpochyby vedlo, kdybych si dokázal vybrat ve správnou chvíli správnou pozici na hřišti a přestal „divočit“. Takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho, mám na čem pracovat.  


Jak vypadá tvůj zápasový den?

Trenérem je nám vštěpováno (a já se k tomu přikláním), že na utkání se každý musí psychicky chystat několik dní předem, ne až v zápasový den. Stejně tak důležitá je životospráva v předvečer zápasu, kdy se mnozí hráči pravidelně účastní alkoholových orgií bez jakýchkoliv ohledů na fotbal. V zápasový den je pro mě důležité nepřespat se, jíst zlehka a najít si jakoukoliv činnost - nevyhovuje mi celodenní čekání.

 

Co si myslíš o současném kádru mužů? Jak vysoké jsou současné ambice mužstva? Kde si myslíš, že Vás nejvíce tlačí bota? Po osmi kolech mít devět v tabulce hodnotíš jako zklamání?

Novou sezónu hrajeme s určitými změnami v sestavě. Jednak je zraněn Fofin a jednak odešel Kuřina na hostování do Kylešovic. Na druhou stranu přišly k nám dvě posily v podobě Davida a Marka. Takové zásahy se trochu projevily ve stylu hry, nicméně naše dlouhodobé klíčové slabiny i silné stránky zůstávají. Dobrá obrana, málo produktivní ofenziva. Je pravda, že 9 bodů je málo, ale ještě je před námi dost zápasů na to, abychom to napravili.


Jak hodnotíš dosavadních osm zápasů v sezóně? Zatím jsi nasbíral plný počet minut (720 minut), takže jsi spokojený? Bylo nějaké utkání, kde jsi zazářil a kde jsi naopak zklamal?

To, že jsem odehrál všechny zápasy, není důvod ke spokojenosti. I když bych hrál každou možnou zápasovou minutu v celé sezóně, tak dokud budeme mít tak málo bodů, nemůžu být spokojený. Samozřejmě jsem měl lepší a horší utkání, ale nešlo o extrémy.

 

Tvůj fotbalový vzor?

Jak jsem říkal, fotbal nesleduju, jen ho moc rád hraju. Vzorem je každý kdo hraje se zápalem a naplno.

 

Oblíbené jídlo a pití?

Těstoviny na všechny způsoby. Pivo.

 

Koníčky, záliby?

Kromě fotbalu ve volném čase čtu a opravuju neustále píchlé kolo.

 

Oblíbená značka oblečení?

Nemám.

 

Oblíbený film?

Nemám. Naposled mě zaujalo Dvanáct rozhněvaných mužů a Věčný svit neposkvrněné mysli.


Kam bys nejraději na dovolenou?

Via Ferrata – Dolomity – Itálie.


Oblíbená muzika?

Ta, která jde zazpívat v hospodě. Jsem hudební všežravec, skoro.

 

Oblíbená barva?

Nemám.


Vzkaz pro lidi:

Fanděte slušně!