Rozhovor s Davidem Dehnerem. "Věřil jsem si, že mám mnohem na víc."

01.09.2013 08:00

V Kolika letech jsi začal s fotbalem?

Myslím si, že to bylo někdy v 6-7 letech, kdy mě k němu přivedla rodina.

 

Za jaký tým bys chtěl alespoň jednou v životě nastoupit?

Poslední dobou, se mi líbí Dortmund, tak asi tam :D. Ne, teď vážně! Nejde o to, kde bych chtěl hrát, ale o to, jak bych chtěl hrát. Stejně jako v životě, tak i ve fotbale jsi jednou dole a jednou nahoře. Já se snažím především v každém utkání hrát naplno a vydat ze sebe to nejlepší. Každá prohra a špatný výkon (jako u většiny sportovců – fotbalistů) mě mrzí.

 

Tvůj největší zážitek v životě (klidně i mimofotbalový)?

Jsme u fotbalu, takže budu mluvit o něm. Jde ale o zážitek z pohledu fanouška. Co mám dodnes na mysli a na co rád vzpomínám, je zápas naší reprezentace na EURO 2004 v Portugalsku. Jde o zápas ve skupině, kdy jsme prohrávali 0:2 s Holandskem a následně jsme neuvěřitelně otočili na 3:2. Podle mě to byl nejkrásnější fotbalový zápas novodobé historie.

 

Davide, před rokem jsi půl roku hostoval ve Vávrovicích. Jak zpětně hodnotíš angažmá u sousedů?

Musím říct, že velice pozitivně. Abych pravdu řekl, nečekal jsem, že přijdu, a budu hrát pravidelně základ. Což se taky nestalo (směje se). Když mi v létě psal kouč Vávrovic s nabídkou přestupu, nevěděl jsem, co si o tom mám myslet. Pár dní jsem si myslel, že jde o vtip a někdo si ze mě dělá legraci. Podotýkám, že jsem tehdy hrál IV. třídu s našim béčkem a Vávrovice v tu dobu šli do OP z 1 místa ve III. třídě. Kouč mi sdělil, že má málo hráčů a chtěl by mě vyzkoušet. Chtěl jsem do toho jít. Nakonec však sehnal více lidí a nás bylo v týmu 17! Zbyla na mě lavička náhradníků a moc jsem se do hry nedostával. Ke konci už jsem hrál víc a víc, jak kvůli zranění či špatnému výkonu ostatních. Na to, že jsem hrál jen asi 150 minut celkem a podařilo se mi dát jeden gól, hodnotím toto angažmá za cenné a dobré. Jsem rád, že jsem poznal jiné a nové trenérské metody, nové prostředí a spoluhráče. Od hodně lidí vím a slyším, že mi to angažmá prospělo. Opravdu myslím, že jsem se fotbalově o dost zlepšil. Herně i takticky.

 

Kdo, nebo co tě přimělo přijít do Vávrovic?

Chtěl jsem odejít z jediného prostého důvodu. Myslel jsem si, že jsem dost dobrý na to, abych hrál tu nejnižší soutěž. Věřil jsem si, že mám mnohem na víc. Nechtěl jsem se další rok zakopat ve IV. třídě. Hrál jsem tam už 2 roky a neviděl žádný posun vpřed ani možnost zlepšení. Neměl jsem ani motivaci. Chtěl jsem lidem z našeho A-týmu dokázat, že nepatřím do IV. třídy, dokázat jim, že mám na to hrát výš.

 

Vávrovice po roce v OP spadly? Je velký rozdíl mezi OP a III. třídou?

Když jsem přišel do Vávrovic, myslel jsem si, že to půjde hladce, když trojkou prošli bez problémů. Opak byl pravdou. Soupeři byli opravdu o dost těžší než ve trojce. Na druhou stranu je potřeba říci, že Vávrovice doplatily především na neproměňování šancí. V 70 % zápasů jsme byli herně lepší než soupeři, ale ta produktivita…. Asi 4 týmy na špici dominovaly, zbytek byl vyrovnaný a spodek byl na úrovní III. třídy.

 

Je odehráno 1. Kolo III. B třídy a Holasovice jsou bez bodu. Jak hodnotíš vstup do nové sezóny?

Pokud mám hodnotit čistě první utkání s Melčem, nevím, co moc k tomu říci. Každý asi ví, co tam udělali pro fotbal, a kolik peněz do něj nasypali. Mají hodně velké ambice. Chtějí projít hladce jako loni IV. třídou. Chtějí výš a výš. V zápase bylo pár pasáží, kdy jsme na tom byli stejně, nebo dokonce ještě lépe něž soupeř, ale většinou šlo vidět, že mají navrch. Nemluví se mi o tom lehce, protože na můj vrub jde asi 3 a rozhodující branka hostů v 91. minutě. Mohl jsem toho hráče na půlce faulovat, ale hrozila by červená, což jsem měl na paměti. Snažil jsem se ho odstavit čistě tělem, bohužel, byl asi o 25 kg těžší a já neměl moc šancí ho zastavit. Bránili jsme se docela dlouho a jednou už to prostě ubránit nevyšlo.  Klukům jsem se za chybu omlouval a doufám, že to v příštích zápasech odčiním(e).   

 

V neděli zajíždíte na horkou půdu do Kyjovic. Co předpokládáš od tohoto utkání?

Těžko říct, co od toho zápasu čekat. Na jaře jsme je doma přejeli 5:0, ale to já na utkání nebyl, tudíž nevím jak hráli. Vím ale jedno. Bez ohledu na soupeře, musíme po ztrátě doma uspět a odvést si 3 body do Holasovic!!

 

V minulé sezóně jsi odehrál v Holasovicích na jaře (11 zápasů, 920 minut a vstřelil 1 gól). Kolik plánuješ letos?

Gólů nebo minut? :D  Co se týče gólů, chtěl bych jich dát samozřejmě co nejvíc a pomoct klukům. Vzhledem k postu obránce ale nečekám střelecké hody :D Pokud bych dal aspoň 3 góly v sezóně, budu nadmíru spokojen.

 

Co očekáváš od letošního ročníku?

Očekávám a doufám, že po loňských zkušenostech nebudeme hrát na konci o záchranu. Letos je podle mě v soutěži ještě víc dobrých týmů a soutěž je hodně vyrovnaná. Bude to těsné, ale musíme uhrát hodně bodů, hlavně doma, kde jsme silní.

 

Co říkáš na zrušení béčka Holasovic? Neuškodil tento krok místnímu oddílu?

To je hodně diskutabilní a ožehavé téma. Setkávám se s různými názory. Já se přikláním k tomu, že to byl dobrý a logický krok. Na co mít 2 mužstva po 12 hráčích, když můžeme mít jedno silnější s 15-18 hráči?

 

Fotbalový vzor?

Řekl bych 3 vzory: Tomáš Rosický, Lionel Messi a Libor Kozák.

 

Jak vypadá tvůj zápasový den?

Celkem normálně. V 10 vstanu a dám si kafe. Ve 12:30 oběd a pak samozřejmě koncentrace a psychická příprava na zápas. Mám pár rituálů těsně před zápasem, ale to bych si nechal dál pro sebe :P. Prozradím snad, že se hodně hecuju před zápasema. Po zápase jsem většinou tak utahaný a bolavý, že jen sedím a těším se do postele.

 

Oblíbené jídlo a pití?

Pivo – jednoznačně!! A z jídla pizza, svíčková, kuře po kanadsku nebo na šlehačce.

 

Koníčky, záliby?

FOTBAL!, sledování veškerého sportu, kolo, hraní fotbalového manažera na pc.

 

Oblíbená značka oblečení?

Nemám oblíbenou značku.

 

Oblíbený film?

Těch je moc. Rychle a zběsile, Star Wars, Pelíšky….atd.

 

Kam bys nejraději na dovolenou?

Jednou bych rád na Hawai nebo Mauricius.

 

Oblíbená muzika?

ROCK + POP!

 

Oblíbená barva?

Bílá vítězí na plné čáře.

 

Vzkaz pro lidi:

Prvně se omlouvám za obsáhlý rozhovor. Jediné co bych snad chtěl říci je, že si přeju, aby lidi podporovali náš Holasovský fotbal a chodili v co největším počtu na domácí utkání a fandili nám. S jejich podporou můžeme dokázat daleko víc!!