Jiří Dehner: " Podzimní část se nám vůbec nepovedla a je to určitě velké zklamání!"

15.01.2014 22:59

Rozhovor s Jirkou Dehnerem: " Podzimní část se nám vůbec nepovedla a je to určitě velké zklamání!"

 

V kolika letech jsi začínal s fotbalem?

Kdy přesně jsem začal s fotbalem si už nepamatuji. Bylo to samozřejmě v žákovských letech a pamatuji si, že můj první trénink vedl Petr Bolík a Mirek Lubeník. A jelikož jsem byl strašné kopyto a neuměl jsem kopnout do míče, skončil jsem hned první trénink v bráně v pozici gólmana. Naštěstí se pak objevili ještě větší kopyta a já mohl hrát v poli. Tak začala má fotbalová kariéra.

 

Jirko, část kariéry jsi strávil v Praze. Můžeš přiblížít za jaký oddíl a v jaké lize jsi nastupoval?

V Praze jsem strávil 5 let, ale velký fotbal jsem tam nikdy nehrál. Věděl jsem, že nebudu pravidelně stíhat tréninky ani zápasy. Tak jsem začal hrát Hanspaulskou ligu za tým FC Botič. Hanspaulka je v Praze hodně populární, hraje se na umělé trávě v počtu 5+1. Je to něco uplně jiného než velký fotbal, je tam méně prostoru, víc soubojů a nějakou dobu jsem si na to musel zvykat. Neměli jsme žádné tréninky, jen jsme se scházeli na víkendové zápasy. Pokud si dobře vzpomínám, postoupili jsme z 5. ligy až do 3.

 

Za jaký tým bys chtěl alespoň jednou nastoupit?

Jsem spokojený v Holasovicích. Pokud zde bude vše fungovat, rád tady zůstanu do konce své kariéry.

 

Tvůj největší zážitek v životě (klidně i mimofotbalový)?

Žádný zážitek, který by extrémně vyčníval nad ostatní asi nemám. Snad mě největší fotbalový zážitek teprvé čeká. Jinak na co rád vzpomínám je postup s dorostem do okresního přeboru. Taky si pamatuji svůj první zápas za muže. Bylo to přátelské utkání proti Velkým Heralticím. Vyhráli jsme 1:0 a já dál gól. Dále rád vzpomínám na svůj zřejmě nejpovedenější zápas, který jsem odehrál proti Jakartovicím. Vyhráli jsme 5:1 a mimo to, že jsem dal 2 góly, jsem odvedl 100% výkon na pozici předstopera.

 

Před sezónou se v kuloárech povídalo, že bys mohl odejít do Zlatník, které momentálně brázdí vody I. B třídy. Proč to nakonec nevyšlo? Budeš na jaře pokračovat v Holasovicích nebo se možný start v dresu Zlatník bude opět během zimní přestávky skloňovat?

Je pravda, že jsem dostal nabídku hrát za Zlatníky I. B třídu. O přijetí nabídky jsem přemýšlel, ale nakonec po konzultaci s Petrem Bolíkem jsem zůstal v Holasovicích a nelituji toho. Myslím, že start za jiný manšaft teď není vůbec aktuální a nikam přestupovat nechci.

 

Podzimní část nám právě skončila. Jak bys zhodnotil podzimní výsledky Holasovic? Dvanáct bodíků v konečném sumáři a pět bodů náskok před posledním sestupovým místem je asi zklamáním, že?

Máš pravdu. Podzimní část se nám vůbec nepovedla a je to určitě velké zklamání!

 

V čem vidíš hlavní důvody, že se na podzim podařilo nasbírat pouze dvanáct bodíků? Na čem je potřeba během zimní přestávky zapracovat? Kde Vás nejvíce během podzimní části tlačila pata?

Bude to znít jako klišé, ale prostě musíme začít makat jeden za druhého a táhnout za jeden provaz. V naší soutěži jsou všechny manšafty na stejné úrovni a vyhrává ten, kdo víc chce. My jsme schopni porazit tým z prvních pozic a s evidentně slabším soupeřem zase prohrát. Zápasy si prohráváme my sami. Je to jen v našich hlavách a v přístupu k tréninku a zápasu. Samozřejmě po fotbalové stránce je toho, co se dá zlepšit, strašně moc. Každý máme své slabiny a každý může být lepší. Náš dlouhodobý problém je střelecká impotence.

 

Hodně se mluví o tom, že do jarní sezony Holasovští vstoupí s novým trenérem. Pokud se tak stane, co si nejvíce slibuješ od tohoto nového impulzu?

Sám Petr Bolík říká, že už týmu nemá co dát a částečně má pravdu. Pokud se v Holasovicích objeví nový trenér, bude to velké plus pro tým. Bude to nová autorita a nový impulz pro hráče. Dá se říct, že s příchodem nového trenéra nebude mít nikdo své místo v základní sestavě a každý se o své místo bude muset porvat. Každý, kdo bude chtít hrát, bude muset makat naplno. Takže pokud se objeví nový trenér, budu velice rád.

 

Jak vypadá tvůj zápasový den? Je podobný jak od tvého bráchy?

Nevím, jak vypadá zápasový den mého bráchy ani jak se odlišuje od dne nezápasového, ale obecně se dá říct, že u mě není nic podobného jako u mého bráchy. Psychická připrava na zápas by měla začínat několik dní před utkáním, ale nemyslím si, že by v naši soutěži byla prvořadá. Nejsme profesionálové, aby jsme se 3-4 dny soustředili na víkendové utkání. U nás je důležitá příprava v předvečer zápasu v podobě dodržení životosprávy. Pokud se někdo opíjí do ranních hodin, nemůže podat v zápase 100% výkon, i kdyby se snažil sebevíc. Co se týká mé přípravy v den zápasu, nemám žádné metody ani rituály, které bych prováděl. Ale hraje se mi lépe, když brzy vstanu a pracuji. Ne vždy to však takto dělám:-)

 

Když jsme narazili na tvého bratra, tak i on se zapracoval do základní sestavy v mužích. Jak hodnotíš jeho výkony? Zlepšuje se? Rozebíráte doma taktiku před zápasem?

Brácha sleduje všechny fotbalové soutěže na světě, zná taktiku spousty týmů, od FC Chelsea až po nároďák Madagaskaru. Oproti tomu já fotbalu vůbec nerozumím, takže se spolu o fotbale nebavíme a nerozebíráme nic, co se týče tohoto sportu. Jeho výkony v týmu mužů nechci hodnotit. To ať hodnotí trenér nebo diváci. Já se soustředím na svůj výkon.

 

Teď začala dlouhá zimní přestávka. Jak se budeš udržovat ve formě? Jsou i jiné sporty, kterém během zimy budeš provozovat?

Zimní příprava nám začne v lednu a to tréninky jak v tělocvičně, tak venku. Mimo to budu muset chodit běhat, jelikož má fyzická kondice šla strašně dolů.

 

Tvůj fotbalový vzor?

Nemám žádný fotbalový vzor.

 

Oblíbené jídlo a pití?

Pečená kachna, červené zelí, houskový knedlík a k tomu pivo.

 

Koníčky, záliby?

Jakýkoli sport. Kromě fotbalu, běh, kolo, volejbal, tenis, squash, badminton, poker. Dnes už ale není na všechno čas.

 

Oblíbená značka oblečení?

Nemám.

 

Oblíbený film?

Na samotě u lesa.

 

Kam bys nejraději na dovolenou?

Nelákají mě zahraniční dovolené a už vůbec ne moře. Baví mě poznávat krásy naší země. V Česku je tolik krásných míst, tak proč jezdit pryč. A navíc se tady domluvím:-) Mám rád aktivní formu dovolené, např. čundr nebo cestování na kole.

 

Oblíbená muzika?

Vše, co se dá ještě muzikou nazvat.

 

Oblíbená barva?

Nemám.